kaixo! - Reisverslag uit Arrasate, Spanje van Yvonne - WaarBenJij.nu kaixo! - Reisverslag uit Arrasate, Spanje van Yvonne - WaarBenJij.nu

kaixo!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

22 September 2014 | Spanje, Arrasate

Afgelopen week heb ik de eerste lessen Baskische cultuur gehad en daarbij ook gelijk mijn eerste woorden geleerd. de twee belangrijkste woorden zijn Kaixo wat hallo betekent en Agur wat tot ziens betekent.

Ook is ons uitgelegd dat we moeten proberen deze woorden zo veel mogelijk te gebruiken. Basken hechten veel waarde aan hun taal en waarderen het erg als een "buitenstaander" probeert om hun taal te spreken. Ook al zijn het maar twee woorden er schijnen vele deuren voor je open te gaan zodra je dit gebruikt. Tot nu toe heb ik hier nog niet veel van gemerkt maar wie weet.

Wat ik wel merk is dat de mensen hier heel aardig zijn nu ik probeer iets meer te communiceren. Ze willen je graag helpen en proberen je zo goed als het gaat dingen uit te leggen.

Deze week zijn er uiteraard ook weer een aantal uitstapjes gemaakt. Vorige week zaterdag ben ik naar Oñati geweest, een klein plaatje hier vlak bij. Hier heb ik samen met Kim en Martina ( uit Nederland en Zwitserland) genoten van heerlijke koffie en wijn en gezellig rond gelopen. Het was geen heel groot plaatsje maar wel een erg leuk plaatsje om te zijn.

Op maandag ben ik naar Vitoria geweest. Ik vond deze plaats zelf een beetje tegenvallen maar het schijnt dat je echt goed moet zoeken en dat het dan heel mooi is, dit moet ik binnenkort dan nog maar eens proberen.

Op dinsdag zijn we met een groep nar een kleine waterval gelopen. Dit was een erg mooi plekje waar we heerlijk met onze voeten in het water hebben gezeten en iets gedronken hebben.

De rest van de week heb ik gebruikt om boodschappen te doen, op te ruimen, aan school te werken maar ook om te kijken naar de jongens die aan het voetballen waren, pizza te eten, pannenkoeken te eten en informatie te krijgen over onze Spaanse les.

Afgelopen Zaterdag zijn we naar bilbao geweest. De planning was om hier te gaan kijken naar red bull cliff diving maar vanwege het slechte weer hebben we helaas maar 1 sprong gezien. Bilbao zelf vond ik wel erg leuk. We hadden het geluk dat er iemand bij was die ons veel kon vertellen zodat je niet alleen naar mooie gebouwen keek maar ook direct wist wat het was. Zeker een stad waar ik de komende maanden nog eens naar toe wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 2066

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 December 2014

Mondragon

Landen bezocht: